Procedurile influenţează costul total al conformităţii
Poate nu vă aşteptaţi, dar scrierea procedurilor este cea care influenţează costul total al procesului de conformitate. Indiferent că trebuie să vă conformaţi sistemul de management al resurselor umane, pe cel al evaluării de riscuri, sau de ce nu, pe amândouă, modul în care sunt redactate procedurile va influenţa cheltuielile cu implementarea lor viitoare.
Cu fiecare procedură redactată, costurile totale se măresc. Tocmai de aceea managementul organizaţiei trebuie să menţină un balans ideal între evaluarea tuturor riscurilor şi reducerea de cât posibil a numărului de proceduri. Dacă în general redactarea procedurilor conduce în mod normal la diminuarea riscurilor prin implementarea cerinţelor, în practică foarte puţine organizaţii respectă toate specificaţiile şi pierd prin urmare bani şi timp numai prin redactarea unor proceduri ce nu sunt din start respectate în implementarea standardelor ISO.
Aşadar, una dintre variantele salvatoare ar fi procedurile predefinite ce trebuiesc doar adaptate fiecărui sistem de management în parte. Bineînţeles, cea mai utilă şi eficientă metodă de implementare a standardelor ISO este cea în care numărul procedurilor este direct proporţional cu cel al riscurilor şi situaţiilor evaluate.
Mai multe răspunsuri plus detalii şi informaţii adiţionale le puteţi găsi în articolul de mai jos:
“Your Procedures Drive Your Total Cost of Compliance"