|
Standardul ISO 9004:2009
Home »
Standarde »
CALITATE »
Standardul ISO 9004:2009Abordarea managementului calitãtii, este a treia editie a standardului publicat pentru prima datã în 1987 si revizuit în 2000. Scopul standardului este sã permitã oricãrei organizatii, indiferent de dimensiuni si de tipul de activitate, sã realizeze performante durabile pe baza unei noi abordãri managementului calitãtii.
ISO 9004:2009 furnizeazã linii directoare pentru îmbunãtãtirea continuã a performantelor generale ale unei organizatii, a eficacitãtii si a eficientei sale, fundamentate pe o abordare bazatã pe proces. Standardul este axat pe capacitatea organizatiei de a rãspunde, pe termen lung si în mod echilibrat, necesitãtilor si asteptãrilor clientilor sãi si ale altor pãrti interesate.
Comparativ cu standardul ISO 9001:2008, care se referã la managementul calitãtii din perspectiva îmbunãtãtirii satisfactiei clientilor, ISO 9004:2009 oferã o perspectivã mai generalã a managementului calitãtii, în special în ceea ce priveste îmbunãtãtirea performantelor. Standardul va fi util organizatiilor al cãror management de la cel mai înalt nivel doreste sã depãseascã cerintele standardului ISO 9001, în vederea îmbunãtãtirii continue.
Standardul promoveazã autoevaluarea la diferite niveluri ca instrument pentru:
- compararea nivelului lor de maturitate, acoperind lidership-ul, strategia, sistemul de management, resursele si procesele;
- identificarea punctelor slabe si tari;
- identificarea oportunitãtilor de îmbunãtãtire sau inovare sau ambele.
ISO 9004:2009 înlocuieste editia din 2000, cãreia îi aduce modificãri substantiale la nivelul structurii si al continutului. Standardul beneficiazã de experienta dobânditã în timpul celor opt ani de aplicare la nivel mondial si introduce schimbãri destinate îmbunãtãtirii coerentei cu ISO 9001 si cu alte standarde de sisteme de management. O schimbare majorã (probabil, cea mai importantã) se referã la structura ISO 9004. Standardului începe printr-un capitol consacrat managementului performantelor durabile ale unei întreprinderi, si nu prin modalitãtile de construire a unui sistem de management al calitãtii.
Standardul cuprinde o anexã care stabileste, capitol cu capitol, corespondentele între ISO 9001:2008 si ISO 9004:2009.
|
|
 |
|
Formular de contact online |
|
|
all rights reserved © INTERCONFORMITY
|
|