|
Modelul de Excelenta EFQM
Home »
Standarde »
CALITATE »
Modelul de Excelenta EFQMIndiferent de domeniu de activitate, dimensiune sau maturitate, o organizatie trebuie sa îsi defineasca un cadru de management pentru a suprevietui si a avea success.
Modelul de Excelenta al EFQM a fost introdus la inceputul anilor 1990 pentru a servi drept cadru pentru evaluarea organizatiilor pentru Premiul European al Calitatii. In present, este cel mai utilizat model organizational în Europa si sta la baza vastei majoritati a Premiilor Calitatii nationale si regionale, inclusiv a Premiului Român al Calitatii J.M. Juran.
Modelul European de Excelenta este un instrument practic care poate fi utilizat într-o varietate de moduri:
- Ca instrument pentru Auto-Evaluare
- Ca modalitate de Benchmarking cu alte organizatii
- Pentru a identifica zonele de Imbunatatire Continua si a coordona diversele initiative in acest domeniu
- Ca baza pentru un Vocabular Comun si ca mod de gandire
- Ca Structura pentru sistemul de management al organizatiei
- Modelul de Excelenta al EFQM este un cadru non-prescriptiv bazat pe 9 criterii. Cinci din aceste criterii fac referire la Factori Determinanti si patru la 'Rezultate'. Criteriile cu privire la Factori Determinanti evalueaza activitatile intreprinse in scopul atingerii Rezultatelor. 'Rezultatele' sunt cauzate de Factori Determinanti, iar Factorii Determinanti sunt imbunatatiti continuu pe baza feedback-ului de la 'Rezultate'.
Modelul admite abordari variate pentru obtinerea de rezultate excelente sub toate aspectele si se bazeaza pe urmatoarea premiza:
Ledership-ul companiei pune bazele Politicii si Strategiei, iar acestea sunt implementate prin Oameni, Parteneriate si Resurse si Procese, în scopul obtinerii de Rezultate Excelente, atât în domeniile performantelor cheie, cât si cu privire la Clienti, Personal si Impactul asupra Societatii.
La baza Modelului de Excelenta stau Conceptele Fundamentale ale Excelentei:
Orientarea catre Rezultate Excelenta înseamna obtinerea de rezultate care încânta toate partile interesate ale organizatiei.
Orientarea catre Client Excelenta înseamna creare de valoare sustenabila pentru clienti.
Leadership si Perseverenta Excelenta înseamna leadership vizionar, charismatic si perseverent
Management bazat pe Procese si Date Excelenta înseamna gestionarea organizatiei cu ajutorul unui set de sisteme, procese si date interdependente si relationate.
Implicarea si Dezvoltarea Personalului Excelenta înseamna maximizarea contributiei angajatilor prin implicarea si dezvoltarea lor.
Invatare, Inovare si Îmbunatatire continua. Excelenta înseamna punerea în discutie a situatiei existente si punerea în practica a schimbarii prin învatare, inovare si valorificarea oportunitatilor de îmbunatatire.
Dezvoltarea Parteneriatelor Excelenta înseamna dezvoltarea si mentinerea parteneriatelor care aduc valoare adaugata .
Responsabilitate Sociala Excelenta înseamna trecerea dincolo de cerintele minime legale de operare a companiei si efortul de a întelege si de a raspunde la asteptarile partilor interesate din societate.
|
|
 |
|
Formular de contact online |
|
|
all rights reserved © INTERCONFORMITY
|
|